Κυριακή 27 Μαΐου 2012

Σχετικά με το θέμα της Φυσικής στις Πανελλήνιες.

Θα αφήσουμε η ανευθυνότητα, η αδικία και η μετριότητα να είναι το μέλλον των παιδιών μας; Το θέμα που προέκυψε με το Γ4 θέμα της φυσικής στις φετινές πανελλήνιες εξετάσεις, έχει αναστατώσει πρώτα απ΄όλα πολλές οικογένειες μαθητών που συμμετέχουν στις εξετάσεις και φυσικά την εκπαιδευτική κοινότητα. Η απόφαση της κεντρικής εξεταστικής επιτροπής, αφού το Υπουργείο Παιδείας ως Πόντιος Πιλάτος ένιψε τας χείρας του, είναι: «Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων απέστειλε Οδηγία στα Βαθμολογικά Κέντρα για τη βαθμολόγηση στο μάθημα της Φυσικής. Στο Γ4 ερώτημα παρατηρήθηκε ότι είναι ελλιπής η διατύπωσή του. Συγκεκριμένα, δεν προσδιορίζεται ότι η ζητούμενη γωνία αναφέρεται στο ...η συνέχεια εδώ. 

πρώτο μέγιστο της κινητικής ενέργειας. Κατόπιν τούτου, το ερώτημα Γ4 ακυρώνεται και οι αντίστοιχες μονάδες ανακατανέμονται στα υπόλοιπα ερωτήματα Γ1, Γ2 και Γ3 του θέματος. Σημειώνεται ότι, όσον αφορά τη γραπτή εξέταση του μαθήματος της Φυσικής, η βαθμολόγηση δεν έχει ακόμη αρχίσει ενώ για τους έχοντες ήδη εξεταστεί προφορικά (υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες) στο μάθημα, ισχύει η ίδια ρύθμιση» Η ΄Ενωση Φυσικών Ελλάδος που δημοσιοποίησε το πρόβλημα αυτό, θεωρώ ότι κάθε άλλο παρά καλό έκανε. Πρώτα απ΄όλα θα έπρεπε να απευθυνθούν στα μέλη τους που συμμετείχαν στην επιτροπή και θα έπρεπε να γνωρίζουν ότι τα θέματα των πανελληνίων δεν είναι θέματα επιπέδου διαγωνισμού ταλέντων. Ο νούς του καθ΄ενός από εμάς, είτε εκπαιδευτικού είτε γονέα, εγώ τοποθετούμαι και με τις δύο αυτές ιδιότητες, δικαίως πηγαίνει και στη σκέψη ότι όλα αυτά δεν είναι τυχαία και γίνονται για να καταστραφεί-αφανιστεί το δημόσιο σχολείο. Θέματα αυτού του επιπέδου δεν απαντώνται από μαθητή δημοσίου σχολείου χωρίς «ιδιαίτερο»… Αυτός είναι ο σκοπός λοιπόν; Απόδοση ευθυνών άραγε θα υπάρξει ποτέ; Μήπως είναι η ώρα; Τέλος για μια ακόμη φορά επιβραβεύεται ο μέτριος και όχι ο άριστος. Αφού ακυρώνεται το θέμα αυτό, μαζί με αυτό η κεντρική εξεταστική επιτροπή ακυρώνει τις προσπάθειες και τα όνειρα πολλών παιδιών που το «πάλεψαν». Δίκαιο είναι να βαθμολογηθούν κανονικά όλα τα θέματα και να μην ακυρωθεί το Γ4 θέμα, το οποίο απάντησαν κάποιοι μαθητές. Ποτέ δεν έχει ακυρωθεί θέμα στις πανελλήνιες εξετάσεις όλα αυτά τα χρόνια Με την ενέργειά τους, τα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων προβαίνουν σε ηθελημένη αλλοίωση της βαθμολογίας των εξεταζομένων, προκειμένου να καλύψουν την ανικανότητα των ιδίων ή συναδέλφων τους στην κατάρτιση των θεμάτων. Είναι επιβεβλημένη η δίκαιη λύση. Επιβάλλεται να δείξουμε στα παιδιά μας ότι αυτός που θέτει υψηλούς στόχους επιβραβεύεται. Επιβάλλεται να δείξουμε στα παιδιά μας ότι ζούν σε μια κοινωνία που όλοι έχουν ίσες ευκαιρίες. Περιθώρια αναβολής δεν έχουμε, γιατί πλέον δεν θα υπάρχει ελπίδα ούτε για μας ούτε για τα παιδιά μας.

Post: Ελένη Διον. Πυλαρινού 
Μαθηματικός 1ο Γυμνάσιο Ζακύνθου

Bookmark and Share

3 σχόλια:

mariamontaz.blogspot.com είπε...

Κι όμως στο παρελθόν, οποιοδήποτε θέμα δεν είχε διατυπωθεί με σαφήνεια, ακυρώνονταν και μάλιστα σε μια σειρά μαθημάτων.Αυτό είναι το σωστό.Αν ένα θέμα δεν διατυπώνεται ορθά και επιστημονικά, παύει να είναι ισάξιο για όλους τους μαθητές, αφού η λύση του στηρίζεται στις μαντικές τους ικανότητες και όχι στο διάβασμά τους.

mariamontaz.blogspot.com είπε...

Κι όμως οποιοδήποτε θέμα στο παρελθόν δεν είχε διατυπωθεί με σαφήνεια, ακυρώθηκε και μάλιστα σε μια σειρά μαθημάτων. Αυτό είναι το σωστό. Όταν ένα θέμα δεν είναι διατυπωμένο όπως πρέπει, παύει να είναι ισάξιο για όλους τους μαθητές και στηρίζεται στις μαντικές ικανότητές τους και όχι στο διάβασμά τους.

Μαιρου είπε...

Αυτο που γινεται τοσες μερες να βγαινουν παιδακια -αντι να διαβαζουν- και γονεις να φωναζουν οτι αδικηθηκαν που δεν θα βαθμολογηθουν κανονικα για ενα ερωτημα που εκαναν λαθος ειναι ανεπιτρεπτο. Βλεπω ανθρωπους που κοιταζουν μονο τον εαυτουλη τους και εχουν αποβαλει καθε ιχνος ανθρωπιας. Προσωπικα χαιρομαι για την ακυρωση γιατι οσοι εγραψαν κατω απο την βαση μπορει να ευνοηθηκαν λιγο αν ελυσαν το υπολοιπο τριτο θεμα. Επισης καταγγελω ολους τους εκπαιδευτικους που διαμαρτυρονται για την ακυρωση. Ηταν πραγμα αυτο που εγραψε καποιος διορθωτης σε μια ιστοσελιδα; Θα διορθωσουμε αντιθετα απο τις οδηγιες και οσοι το ελυσαν λαθος θα παρουν μορια οσοι δεν το ελυσαν καθολου ή δεν εγραψαν την λυση την γνωστη και λανθασμενη θα παρουν 0; Ανεπιτρεπτο !Παιζεται με την ψυχολογια ολων. Τα παιδια φοβουνται οτι θα υπαρξει επανεξεταση του μαθηματος. Και θελω να πω σε ολους αυτους του Φυσικους...Ναι μαθητρια ημουν μεχρι προσφατα και ξερω καλα οτι οι περισσοτεροι κανετε και ιδιαιτερα. Ποσο σας πειραξε που δεν ειχατε πει και εσεις οι ιδιοι την σωστη επιστημονικα απαντηση στα παιδια; Πολυ; Παρα πολυ; Δημιουργησατε 17χρονα που κοιτουν να βγαλουν το ματι του διπλανου τους και εχουν μονο εναν εγωισμο συντροφο τους. Συγχαρητηρια. Να ακυρωθει το θεμα οπως εχει γινει και παλιοτερα. Οι μαμαδες και οι μπαμπαδες να κατσουν παλι στον καναπε τους και οταν αποφασισουν να διαμαρτυρηθουν για τα παιδια τους και οχι το παιδι τους να ξαναμιλησουν. Το συστημα ειναι σαπιο αλλα η κοινωνια μας σαπισε,βρωμισε και αρχισε να αποσυντιθεται