Ο Δήμαρχος Ζακύνθου εισηγούμενος το θέμα που προέκυψε από την μείωση των δρομολογίων Ζακύνθου – Κυλλήνης ανέφερε τα ακόλουθα: Η μείωση των δρομολογίων της σύνδεσης μας με την Κυλλήνη είμαι βέβαιος ότι θα προκαλέσει τα ακόλουθα αποτελέσματα: Α. Μείωση της επισκεψιμότητας του νησιού μας. Β. Πλήγμα στην τοπική ανάπτυξη. Γ. Επιπλέον ταλαιπωρία των Ζακυνθινών και επισκεπτών του νησιού. Η απόφαση της Κοινοπραξίας και κυρίως η σύμφωνη γνώμη που έδωσαν τα λιμεναρχεία Ζακύνθου – Κυλλήνης, αποτελούν καταχρηστικές μονομερείς πράξεις και βεβαίως μπορώ να κατανοήσω τις ναυτιλιακές εταιρείες οι οποίες επικαλούνται μείωση της επιβατικής κίνησης, δεν μπορώ όμως σε καμιά περίπτωση να κατανοήσω και να αποδεχτώ τις θετικές εισηγήσεις των τοπικών Λιμεναρχείων. Η θετική εισήγηση των Λιμεναρχείων Ζακύνθου και Κυλλήνης δόθηκε παρά το γεγονός ότι όλοι οι τοπικοί φορείς του νησιού είχαν εκ διαμέτρου αντίθετη άποψη. Σε προσωπική τηλεφωνική επικοινωνία που είχα με τον κ. Υπολιμενάρχη, του τόνισα ξεκάθαρα την αντίθεση μου για την μείωση των δρομολογίων. Τελικά αναρωτιέμαι το Λιμεναρχείο Ζακύνθου αλλά και αυτό της Κυλλήνης, ποιους εκπροσωπούν και ποιους προστατεύουν; τους πολίτες της Ζακύνθου ή τις ναυτιλιακές εταιρείες; Σε σχέση τώρα με τους ισχυρισμούς της Κοινοπραξίας, ότι δηλαδή υπάρχει μείωση του επιβατικού κοινού και άρα για λόγους που αφορούν την οικονομική τους βιωσιμότητα, μείωσαν τα δρομολόγια από τέσσερα (4) σε τρία (3), έχω να παρατηρήσω τα ακόλουθα. 1. Στην Ζάκυνθο δεν λειτουργεί ο υγιής ανταγωνισμός, ..η συνέχεια εδώ.
...δεδομένου ότι η κοινοπραξία των ναυτιλιακών εταιρειών με μονομερείς αποφάσεις της, έχει την δυνατότητα να αυξομειώνει, σύμφωνα με τα συμφέροντά της, τα δρομολόγια Ζακύνθου – Κυλλήνης. Εκεί που λειτουργεί ο υγιής ανταγωνισμός τα πράγματα είναι καλύτερα για το επιβατικό κοινό. Χαρακτηριστικά σας αναφέρω ότι η Ζάκυνθος με πάνω από ένα εκατομμύριο επιβάτες ετησίως, έχει τέσσερα (4) δρομολόγια ημερησίως και ο Πόρος της Κεφαλονιάς με τετρακόσιες χιλιάδες επιβάτες ετησίως, μέχρι πρόσφατα είχε επίσης τέσσερα (4) δρομολόγια. Τούτο συνέβαινε διότι στην συγκεκριμένη γραμμή ανταγωνίζονται η Κοινοπραξία Ζακυνθινών πλοίων και η Strintzis.
2. Η κερδοφορία ή όχι μιας επιχείρησης και στην συγκεκριμένη περίπτωση των ναυτιλιακών εταιρειών του νησιού μας, δεν μπορεί να κριθεί από το αποτέλεσμα ενός ή δυο ή τριών μηνών. Το αποτέλεσμα κρίνεται σε ετήσια βάση και αν μας πείσουν οι εκπρόσωποι των εταιρειών της Κοινοπραξίας ότι η γραμμή Ζακύνθου – Κυλλήνης, σε ετήσια βάση, είναι ζημιογόνος, τότε να ζητήσουμε όλοι μαζί ο Δήμος, η Περιφέρεια, το Επιμελητήριο και όλοι οι φορείς της Ζακύνθου η γραμμή αυτή να επιδοτηθεί από το Κράτος ως άγονη.Είμαι βέβαιος ότι εάν συμβεί κάτι τέτοιο θα μας πετάξουν κλωτσηδόν έξω από το Υπουργείο, γιατί η γραμμή Ζακύνθου είναι κερδοφόρος και μάλιστα πολύ κερδοφόρος.
3.Είναι προφανές ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες του νησιού μας προσπαθούν να αποσβέσουν από την γραμμή Ζακύνθου –Κυλλήνης τις ζημιές που έχουν από τα πλοία ιδιοκτησίας τους που είναι δρομολογημένα τόσο στην γραμμή Κυλλήνης – Πόρου, όσο και σε ακτοπλοϊκές γραμμές του Αιγαίου.
Είναι απαράδεκτο η Ζάκυνθος να πληρώνει, με τίμημα την ανάπτυξη της, τις ζημιές που υφίστανται οι ναυτιλιακές εταιρείες σε άλλες γραμμές. Μετά από όλα αυτά θεωρώ πως το Δ.Σ θα πρέπει να πάρει σαφή και ξεκάθαρη θέση, με την οποία θα ΑΠΑΙΤΕΙ από την κοινοπραξία να αναθεωρήσει την απόφαση της αυτή και να συνεχίσει η Ζάκυνθος να έχει τέσσερα (4) δρομολόγια ημερησίως καθ΄όλη την εβδομάδα, θεωρώ δε θετικό το γεγονός ότι η κοινοπραξία έκανε πίσω και ανακάλεσε μερικώς την απόφασή της δρομολογώντας τέσσερα (4) δρομολόγια την Δευτέρα. Η κίνησή της αυτή είναι προφανές ότι έγινε μετά την ανακοίνωση ότι το θέμα θα συζητηθεί στο Δ.Σ.Τέλος καλούμε τα Λιμεναρχεία Ζακύνθου και Κυλλήνης να προστατεύουν τους κατοίκους του νησιού μας και να είναι πολύ φειδωλοί όταν πρόκειται να εκδίδουν θετικές γνωμοδοτήσεις για μείωση των δρομολογίων.
Post: Di.Mar.
1 σχόλια:
Τώρα που ο Μπουμπούκος έγινε υφυπουργός Ναυτιλίας,μην ανησυχείτε.Θα κανονίσει και τα δρομολόγια προς/απο Κυλλήνη και τα δρομολόγια προς/απο Μεσολόγγι.
Δημοσίευση σχολίου