Τετάρτη 30 Απριλίου 2008

Σε ιδιώτες η καθαριότητα του Δήμου;

κάντε κλικ για να μεγαλώσει.


Αφού απαξίωσαν τον Σύνδεσμο Καθαριότητας και φάγανε, φάγανε, φάγανε ακόμα και από τα σκουπίδια, τώρα δίνουν την καθαριότητα σε ιδιώτη;

19 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μακάρι Ατσάραντε, μακάρι...
Βέβαια εδώ πρέπει να σημειώσουμε κάτι.
Το ότι υπάρχει η σκέψη να δοθεί η διαχείριση των απορριμάτων σε έναν ιδιώτη, δεν σημαίνει ότι τον αφήνουμε να κάνει ότι θέλει.
Οι πολίτες μέσα από τους ΟΤΑ θα πρέπει να ελέγχουν τον ιδιώτη να τηρεί αυτά που έχει δεσμευθεί ότι θα κάνει.
Επιπλέον η διαδικασία ανάθεσης θα πρέπει να είναι διαφανής. Πράγματι υπάρχουν πολλοί κρατικοδίαιτοι ιδιώτες και κάποιοι ντόπιοι που θα θελήσουν να επωφεληθούν. Αλλά δεν φταίει ο ιδιώτης αν ο Δήμος κάνει ρεμούλες στην διαδικασία της ιδιωτικοποίησης.
Ακόμη θα πρέπει να μπει επιτέλους ένας φόρος περιβάλλοντος, δηλαδή μια χρέωση ανά όγκο ή βάρος σκουπιδιών που θα εναποτίθεται στους ΧΥΤΑ.
Αυτό θα πιέσει όλους (και τον ιδιώτη αλλά και τους Ζακυνθινούς) να ανακυκλώσουν περισσότερο.

Και ας μην ξεχνάμε ότι στην προηγμένη Ευρώπη χρησιμοποιούν εκτεταμένα την καύση των απορριμάτων για να μειώσουν τον όγκο τους και να μην γεμίζουν οι ΧΥΤΑ.
Οι καυστήρες που κατασκευάζονται με τις προδιαγραφές της ΕΕ, δεν μολύνουν το περιβάλλον, παράγουν ενέργεια, και προσφέρουν λύσεις στον περιορισμό των απορριμάτων που θάβονται.

Τέλος, δεν θα ήταν μία καλή περίπτωση για τους '37' και για τους '22' να στήσουν μια επιχειρισούλα συλλογική, και να χτυπήσουν αυτοί την δουλειά;

Ανώνυμος είπε...

Τελικα εκει προκειται να καταληξει το πραγμα; Η καθαριοτητα σε ιδιωτες επειδη αφησαμε τους τοπικους αρχοντες να διαλυσουν το νησι; Οχι χιλιες φορες. Δεν παει αλλο αυτο το βιολι. Ας ιδιωτικοποιησουν την ανακυκλωση να δημιουργηθουν οικονομιες και να κινηθει και η ανακυκλωση και η καυση και οτι αλλο μπορει να γινει. Η καθαριοτητα ομως με παραιτηση ουσιαστικα των καθαριστων απο τα αιτηματα τους για ενα διαγωνισμο οπου θα απεμπολησουν τα εργατικα τους δικαιωματα δεν νομιζω οτι ειναι λυση...

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Jason Robax, ποίο ακριβώς είναι το πρόβλημά σου;
Αυτός που ζυμώνει το ψωμί σου δεν είναι ιδιώτης;Αυτός που σου πουλάει φρούτα δεν είναι ιδιώτης; Αυτός που σε πάει στην Κυλήνη δεν είναι ιδιώτης;

Γιατί να μην μπορούν ιδιώτες να αναλάβουν και την καθαριότητα; Ιδιαίτερα την στιγμή που το δημόσιο έχει αποτύχει ξανά και ξανά.

Πάντα μου κάνει εντύπωση το γεγονός του πόσο οι Ζακυνθινοί είναι διατεθιμένοι να απαξιώνουν και να μειώνουν τους τοπικούς τους άρχοντες. Σε μια μεγάλη πόλη (Πάτρα, Αθήνα, Θεσαλλονίκη) μπορώ να δεχθώ ότι ο κόσμος δεν ξέρει απο κοντά τους τοπικούς του άρχοντες. Αλλά στην Ζάκυνθο, γνωρίζεις ποιόν εκλέγεις, δεν μπορεί να μην ξέρεις. Πώς λοιπόν σε ενα μικρό νησι, με μία χουφτα κατοίκους υπάρχουν τετοια παράπονα για τους κατοίκους.

Και τι ακριβώς σημαίνει , να αναλάβουν οι ιδιώτες την ανακύκλωση και ίσως την καύση, αλλά όχι την καθαριότητα;

Και τέλος όπως είπα και στο πρώτο ποστ, οταν λέμε ιδιώτες γιατι να μην πάρουν την δουλειά οι εργαζόμενοι του συνδέσμου που δεν πληρώνονται.

Δεν ξέρουν την δουλειά; Προτιμούν να κυνηγάνε τα χρωστούμενα που είναι ψίχουλα, παρά να σταθούν στα πόδια τους και να πληρώνονται σαν επιχειρηματίες;
Κανείς δεν είπε οτι δεν είναι εύκολο, αλλά για ποιά δικαιώματα μιλάμε όταν εδώ δεν πληρώνονται καν;

Prokopis είπε...

Polli gelio ... kai na ta dosoun se idioth dld ti 8a ginei???? TPT!!! Kai ton idioth pios 8a ton plhrwnh.. o foufoutos? Mallon perimenoun na vre8ei kamia ethelonthkh omada na ta mazeuei tsampa!!

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Προκόπη, φυσικά και οι Ζακυνθινοί θα πληρώνουν τον ιδιώτη για να μαζεύει τα σκουπίδια.
Και τώρα πληρώνουν, αλλά τα σκουπίδια δεν μαζεύονται.

Ότι πληρώνεις παίρνεις, αγαπητέ Προκόπη.
Η διαφορά του κράτους με τον ιδιώτη είναι οτι αν κάνεις σωστή συμφωνία (παίζει και αυτό ρόλο) και αυτός δεν την τηρήσει, τον σουτάρεις κανονικά και φέρνεις άλλον.Υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις καθαριότητας που θα ήθελαν να αναλάβουν την καθαριότητα στον δήμο.
Δές τις ειδήσεις της Ημέρας τση Ζάκυθος (μίας εφημερίδας πού μάλλον υποστηρίζει το κρατικιστικό μοντέλο) και θα δεις τις ενέργειες του Λιμενικού ταμείου για την καθαριότητα του λιμανιού.

Είναι πάντως ενδιαφέρον που αναφέρεις τον εθελοντισμό.

Γνωρίζεις οτι στην Δανία η Πυροσβεστική έχει μια πολύ μικρή ομάδα επαγγελματιών πυροσβεστών, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των πυροσβεστών είναι εθελοντές, δηλαδή πολίτες σαν εμένα και εσένα που απλώς ξέρουν οτι αν υπάρξει περιστατικό, θα πρέπει να τρέξουν και να αναλάβουν το σβήσιμο της πυρκαγιάς;

Τώρα αν υποθέσουμε οτι η Ζάκυνθος θα είχε 15,000 πρόθυμους πολίτες για την αποκομιδή των σκουπιδιών, και καθε μέρα χρειάζονται 100, τότε ο καθε πολίτης θα επρεπε να δώσει δύο μέρες τον χρόνο για την αποκομιδή των απορριμάτων.

Ειναι δύσκολη δουλειά κανείς δεν αμφιβάλει γι'αυτό. Αλλά δές για τί συχνότητα μιλάμε.

Καί τώρα πληρώνεις Προκόπη, μέσα απο τους φόρους σου καί μέσα απο τα Δημοτικά τέλη.Απλώς τα χρήματα δεν πάνε την καθαριότητα.

Ανώνυμος είπε...

Αυτο που μ' ενδιαφερει ειναι οτι αυτοι οι ανθρωποι δικαιουνται να ειναι δημοτικοι υπαλληλοι και αν κανουν εταιρια, μπορει στον επομενο διαγωνισμο περισυλλογης να βρεθουν με εταιρια παλι στο δρομο, μιας και καποιος θα λαδωσει για να τους παρει τη δουλεια με το τελος της συμβασης. Κατα τα λοιπα συμφωνω και με το μαναβη ιδιωτη οπως λες αλλα αμα ειναι αυτη η λογικη θελω ιδιωτη ταχυδρομο, ιδιωτικη υδρευση, ιδιωτικο ΙΚΑ, Ιδιωτες υπαλληλους στο Δημο Ζακυνθιων για να σηκωνουν κανενα τηλεφωνο, ιδιωτες στο Νοσοκομειο, ιδιωτες πυροσβεστες και οχι εθελοντες πυροσβεστες γιατι θα παω εγω κι ο σκουπιδιαρης και ολοι οι φραγγατοι θα με κοιτανε και θα λενε να ο μαλακας!!!

Ο χειρισμος αποβλητων εχει επενδυση εξοπλισμου με την εννοια της εγκαταστασης οποτε καπιος ιδιωτης επενδυει και δημιουργει οικονομικα κινητρα ανακυκλωσης. Η καθαριοτητα & περισυλλογη ειναι μεγαλυτερης εντασεως εργασιας αρα ευκολα αντικαταστασιμη στον ιδιωτικο τομεα.

Τελος δεν εχει αποτυχει το Δημοσιο, αλλα το συστημα τοπικης αντιπροσωπευσης που βασιζεται στην "Ψηφο για να μας κανουνε το θελημα". Γι αυτο και ο Κουρουπητος, γι αυτο και δεν υπαρχουν χωματερες κ.λ.π. γι αυτο απετυχε και η καθαριοτητα στη Ζακυνθο. Απο το πολιτικο κοστος, τη ρεμουλα και το ρουσφετι που βεβαια δημιουργει ο ιδιωτης και καρπωνονται οι δημοσιοι λειτουργοι. 'Η αν ο ιδιωτης δεν καθαριζει καλα θα τον διωξεις αν εχει τα conne?

Αν ο δημοσιος τομεας σε απελπιζει οπως κι εμενα, ο ιδιωτικος με κανει και τρεμω...

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Jason να αρχίσω από το τέλος

θα ήθελα να μου πεις ποίος ιδιώτης σε 'τραυμάτισε' ψυχικά και σε έχει κάνει να τρέμεις τους ιδιώτες :-)

Μήπως ο ιδιώτης που σου πουλάει το ψωμί, ο ιδιώτης από τον οποίο αγοράζεις ρούχα, ή πάς στο μαγαζί του και διασκεδάζεις;

Το τί μπορούν να κάνουν οι ιδιώτες και η 'αγορά' είναι μια δυναμική κατάσταση, αλλάζει διαρκώς. Πριν 50 χρόνια θα ήταν αδιανόητο να σκεφτούμε να έχουμε ιδιωτικές αεροπορικές εταιρείες, ή ιδιωτικές εταιρείες τηλεφωνίας. Τώρα είναι το φυσιολογικό.

Τώρα ας υποθέσουμε όπως λες ότι δεν έχει αποτύχει το Δημόσιο. Αν είναι θέμα μίας παράταξής ή ενός δημάρχου ας τους αλλάξουμε. Αλλά έχω την εντύπωση ότι το πρόβλημα είναι πέρα από τις παρατάξεις. Λες ότι είναι και η προβληματική συμπεριφορά των ψηφοφόρων. Και τι θα γίνει; θα περιμένουμε να αλλάξουν όλοι οι ψηφοφόροι; Λοβοτομή θα τους κάνουμε.
Αυτό που λες μάλλον επιβεβαιώνει ότι το σύστημα ξεκινά από την λάθος βάση.

Συμφωνώ με το τέλος της πρώτης παραγράφου σου, αν δεν θες να είσαι εθελοντής μην είσαι και ας τα έχουμε ιδιωτικά. Αλλά πόσο είσαι βέβαιος ότι οι 'φραγκάτοι' δεν θα έχουν συνεισφέρει οικονομικά στην καθαριότητα με πχ την χρηματοδότηση οχημάτων αποκομιδής, ακόμα και αν δεν κατεβαίνουν οι ίδιοι να μαζεύουν τα σκουπίδια;

Τέλος αναφέρεις δύο σενάρια οικονομικών αδικοπραξιών: 1ον ότι αν οι εργαζόμενοι κάνουν μία επιχείρηση κάποιος επιχειρηματίας θα τους υποσκελίσει, και 2ον αν κάποιος επιχειρηματίας έχει σχέσεις διαπλοκής με τις τοπικές αρχές.

Για το πρώτο θα έλεγα ότι ας σκεφτούν οι εργαζόμενοι σαν επιχειρηματίες και ας μου δώσουν την χαμηλότερη τιμή. Και αν θέλει και ο επιχειρηματίας την δουλειά ας δώσει ακόμα χαμηλότερη τιμή. Εμένα με ενδιαφέρει ο Δήμος/καταναλωτής να πληρώνει το λιγότερο και να έχει τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες.

Για το δεύτερο αν έχουμε αποδείξεις τότε πάμε στις αρχές και η δικαιοσύνη θα πάει τον επιχειρηματία φυλακή.Άρα ας μιλήσουμε για δικαιοσύνη και αστυνομία και όχι για το αν είναι κακές οι ιδιωτικοποιήσεις.

Εγώ λέω ότι ένα μέτρο για την καταπολέμηση τέτοιων φαινομένων, θα είναι η δημιουργία συνθηκών ανταγωνισμού.
Ενα ιδιωτικό μονοπώλιο είναι χειρότερο και από το δημόσιο μονοπώλιο.
Άρα αν στην Ζάκυνθο έχουμε δύο και τρεις επιχειρήσεις, και ανα πάσα στιγμή να μπορεί να έρθει και τέταρτη και πέμπτη επιχείρηση καθαριότητας, τότε θα δεις ότι τουλάχιστον θα έχουμε επιλογές.

Πρώτος εγώ στο αρχικό μου σχόλιο είπα για την διαδικασία ανάθεσης που πρέπει να είναι διαφανής και να υπάρχει έλεγχος.

Κανείς δεν είπε ότι η είσοδος ιδιωτικών επιχειρήσεων σε ένα τομέα είναι πανάκεια και λύνει όλα τα προβλήματα. Και δεν νομίζω ότι θα το πρότεινε κανείς αν δεν είχαν εξαντληθεί τα περιθώρια του κρατικιστικού μοντέλου στην Ζάκυνθο.

Ανώνυμος είπε...

Θα σημειωσω δυο παραμετρους που ξεχνας. Η πρωτη ειναι οτι η εργατικη δυναμη (η χειρονακτικη εργασια) ειναι ευκολα αντικαταστασιμη, προτιμω λοιπον αυτον τον εργαζομενο που καθαριζε μεχρι σημερα να συνεχισει και μαλιστα εξασφαλισμενος. Αρνουμαι την λογικη της μειωσης του κοστους μεσα στη χειρονακτικη εργασια γιατι απλουστατα θα καθαριζουν τους δρομους εξαθλιωμενοι ανασφαλιστοι κακοαμοιβομενοι ιδιωτικοι υπαλληλοι και ο εργοδοτης τους απλως θα εισπραττει την υπεραξια της εργασιας τους. Ισως εχεις νομικες γνωσεις αλλα οι οικονομικες σου γνωσεις δεν φαινεται να εχουν βαθος. Εξ αλλου ολοι ζηταμε ΘΕΣΜΟΥΣ που να λειτουργουν και οχι αντικατασταση των θεσμων που ο ιδιωτικος τομεας καταστρεφει μεσω του δικου του μηχανισμου της ρεμουλας και του λαδωματος, με ακομα περισσοτερη ιδιωτικη οικονομια. Τελος θα απαντησω κι εγω στην αρχη της τοποθετησης σου λεγοντας οτι οπου ευνοηθηκε η ιδιωτικη πρωτοβουλια κι εδω και παγκοσμια, οδηγησε στην καταστροφη. Μετα την εποχη της πρωτοπαρουσιασης του Kριτικου Oρθολογισμου απο τον POPPER οπου ο επιστημονας δεν πρεπει να εμπλεκει την πολιτικη του τοποθετηση στην επιστημονικη ερευνα και αφου οι επιστημονες χρηματοδοτουμενοι απο την ιδιωτικη πρωτοβουλια κ.λ.π. κ.λ.π. ανεπτυξαν ανεξελεγκτα απο βομβες απεμπλουτισμενου ουρανιου, μεχρι ολα αυτα τα ΧΗΜΙΚΑ ΣΚΑΤΑ που τρωμε καθε μερα και εμεις και τα παιδια μας, καταφεραν να οδηγησουν εναν πλανητη σε οριζοντα 100 ετων καταστροφης, με παρελθον καμποσων δισεκατομμυριων ετων. Χεσε λοιπον με την ιδιωτικη πρωτοβουλια, σαν οικονομολογος σπανια ειδα το κερδος να εμφανιζεται ως επιτυχια μειωσης κοστους 'η καθαρη μηχανιστικη διαδικασια που ερχεται απο την προσφορα και την ζητηση. Να λεμε οτι οι οντοτητες που σημερα μπορουν να περνουν αποφασεις πανω απο τις επιχειρησεις (κρατη, οργανισμοι κ.λ.π.) θα καταφερουν να κοντρολαρουν τους ιδιωτες, γιατι η πεινα του τριτου κοσμου που σημερα δεν εχει καμμια σχεση με αυτο που βλεπαμε στο παρελθον θα χτυπησει και τη δικια μας πορτα, και τοτε δεν θα συζητας φιλολογικα αλλα θα στηνεις συστηματα προφυλαξης για να γλυτωσεις απο τους πεινασμενους...

Υ.Γ. Κι αν θες να δεις λιγη ιδιωτικη πρωτοβουλια τραβα στα ξενοδοχεια του Λαγανα 'η στις βιομηχανιες της Βοιωτιας να φχαριστηθεις λιγακι, και πιες και λιγο νερακι στην υγεια μας των Κρατιστων (κατ' εσε) 'η υποψιασμενων (κατ' εμε)...

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Jason Robax
τα έβαλες όλα σε ένα καζάνι, τα ανακάτεψες με πολύ φαντασία και λίγη γνώση, και μας σέρβιρες ενα μπριάμ πολιτικού λόγου το οποίο δυστυχώς δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα αλλά μάλλον σε μία αριστερίζουσα παράνοια.
Στην πορεία βγήκες τραγικά απο το θέμα.
Ειναι κρίμα για τους αναγνώστες του ιστολόγίου και για τον Ατσάραντο να αρχίσουμε ιδεολογική συζήτηση εφ'ολης της ύλης για το γιατί είσαι λάθος.
Το θέμα μας είναι η καθαριότητα, αν μπορείς να σχολιάσεις γι'αυτό τότε κάνε το. Αλλιώς δεν μας έχεις πεί πράγματα που δεν έχουμε ακούσει (και που δεν έχουν αποδειχθεί περίτρανα λάθος).

Επειδή όμως φαίνεται οτι αν οι δικές μου οικονομικές γνώσεις δεν έχουν βάθος, οι δικές σου είναι παντελώς ανύπαρκτες, θα σταθώ σε ένα σημείο.
Το ότι μειώνεται το κόστος εργασίας δεν σημαίνει οτι μειώνεται ο μισθός.
Το οτι κάτι γίνεται τώρα χειρωνακτικά και δεν αποδίδει πολύ αρα δεν πληρώνεται αρκετά δεν σημαίνει οτι αν δεν γίνει με μηχανικά μέσα θα αποδίδει περισσότερο αρα θα πληρώνεται καλύτερα.

Μπορείς να το καταλάβεις αυτό και γιατί το λέω;
Αν μπορείς τότε μπορεί να ξανασυζητήσουμε σε αλλα άρθρα του Ατσάραντου, αρκεί να μένεις στο θέμα.

Και μήν ανυσηχείς και στα ξενοδοχεία του Λαγανά έχω πάει, και σε βιομηχανικές περιοχές εχω πάει και έχω ταξιδέψει και σε μερικές χώρες καποιές απο τις οποίες θα τις κατεκρινές ώς καπιταλιστικές.
Γι'αυτό μπορώ να σου λέω ότι, οτιδήποτε έχεις γράψει στο τελευταίο σου ποστ είναι θλιβερά και μίζερα λάθος

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχως η αγνοια ειναι δικη σου και βεβαια δεν προερχεται μονο απο την αγνοια της οικονομικης διαδικασιας, αλλα οπως οριζει η μεθοδολογικη σου προσεγγιση, επειδη δεν μπορεις να ξεχωρισεις την εννοια του ατομου ως κοινωνικη μοναδα. Την οριζεις οπως και οι μαρξιζουσες αντιληψεις στην βαση της οικονομικης συναλλαγης.
Θεωρητικα η βαση σας ειναι ιδια, ανεξαρτητα απο την δομη της μεθοδου και τα τελικα συμπερασματα. Φυσικα δεν μ' ενδιαφερει να ανοιξω πολιτικο διαλογο με καποιον "φιλελευθερο" μονο στην οικονομικη λογικη. Εξαλλου η μονολιθικοτητα της σκεψης εχει οδηγησει στις καταστασεις που βιωνουμε τον 21ο αιωνα.

Αναφορικα με το προκειμενο της καθαριοτητας θα εξηγησω για μια ακομη φορα σαν να αναφερομαι σ' ενα μικρο παιδι. Μπορει εσυ με τις αντιληψεις σου να εισαι οικονομικα ανετος μεσα απο την οικονομικη σου δραστηριοτητα, εμεις ομως οι αλλοι που κοινωνικα αποτελουμε την ανθρωπινη πλευρα της κοινωνιας, προτιμαμε να εχουν αρκετουτσικα οι πολλοι αντι για παρα πολλα οι λιγοι. Οι ανθρωποι που καθημερινα τοσα χρονια αναπνεουν τα σκουπιδια εμας των υπολοιπων δεν θελουμε να βρεθουν στο δρομο για τις αποτυχιες της εφαρμογης του δικου ΣΟΥ μοντελου στην κοινωνια. 'Η μηπως νομιζεις οτι ο κομμουνισμος απετυχε και πετυχε ο φιλελευθερισμος (οποια εκφραση εχει η καθε ιδεολογια στην πολιτικη εφαρμογη της).

Αστα λοιπον κουμπαρε, κονομα εσυ και το τι θα γινει με την καθαριοτητα ευχομαι ο Αγιος Διονυσιος να δωσει φωτιση στους Ζακυνθινους να βγαλουν το νησι απο την κριση.

Υ.Γ. Την καθαριοτητα την κατεστρεψε το δικο σου συναφι γιατι οπως κι εσυ ετσι κι αυτοι με την ιδεολογια του χρηματος κονομησανε. Ευτυχως που εχουμε ιστορικο παρελθον για να σου πω - κλεινοντας με την καθαριοτητα που ειναι το θεμα μας και τους τοπικους πολιτικους διαχειριστες της και "εκπροσωπους" των πολιτων αυτου του νησιου, - "Δρυος πεσουσης πας ανηρ ξυλευεται"...
Αφου την διαλυσανε οι ομοιδεατες σου τωρα μπορειτε ολοι μαζι να χουφτωσετε γερα...
Μηπως θελεις να δωσεις κι εσυ καμμια προσφορα να παρεις τη δουλεια; Χρημα στα Ζακυνθινα σκουπιδια υπαρχει μπολικο...

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Jason Robax βεβαίως και γράφω αυτά που γράφω επειδή ο κομμουνισμός απέτυχε και πέτυχε ο φιλελευθερισμός (μιλάμε σε παγκόσμιο επίπεδο)

Η άγνοια ορίζεται ώς το να μιλά κάποιος χωρίς να ξέρει τι λέει. Μέχρι στιγμής σε αυτήν την κόντρα της άγνοιας σίγουρα βγαίνεις νικητής, ξεκινώντας από το απλό σημείο ότι αποκαλείς κουμπάρο σου κάποιον ο οποίος δεν είναι.

Εχοντας ταξιδέψει σε καμιά δεκαριά χώρες και έχοντας δουλέψει σε πολύ πιο φιλελεύθερη χώρα απο την Ελλάδα, μπορώ επίσης να σε διαβεβαιώσω οτι γνωρίζω που βρίσκονται 'οι φτωχοί' της κάθε χώρας.

Το ρεσιταλ της αγνοιάς σου συνεχίζεται με τα γραφόμενά σου οτι επειδή εγώ λέω οτι τα λεφτά θα πρέπει να πιάνουν τόπο και να μην ξοδευονται και σπαταλιώνται εσύ νομίζεις οτι νοιάζομαι μόνο για τα λεφτά.

Και τελειώνεις αυτό το απαύγασμα της άγνοιας σου διότι μιλάς σαν να μην ξέρεις τι γίνεται στο εξωτερικό στον τομέα της καθαριότητας.

Δεν έχεις εσύ το μονωπόλιο των κοινωνικων ευαισθησιών jason robax. Για την ακρίβεια η αγνοιά σου μετατρέπει οποιεσδήποτε κοινωνικές ευαισθησίες μπορείς να έχεις, σε βλαπτικές για την κοινωνία πρακτικές.
Διότι εσυ βλέπεις τον σκουπιδιάρη σαν σκουπιδιάρη για 40 χρόνια, σαν ένα ανίκανο ανθρωπό που πρέπει η κοινωνία να του δίνει ελεημοσύνη γιατί δεν μπορεί να κάνει κάτι άλλο, και εγώ τον βλέπω σαν μονάδα γνώσης που θα πρέπει να επενδύσεις πάνω του, να τον μάθεις περισσότερα πράγματα και να μπορέσει να σταθεί στα πόδια του και να βάλει το μυαλό του να δουλεψει.
Εγώ θέλω να του μάθω να ψαρεύει και εσύ απλώς να του δίνεις ψάρια.
Και δεν θα σου πώ όχι αν εσύ και όσοι 'εκπροσωπείς' με τον πληθυντικό που χρησιμοποιείς θέλετε να δώσετε τα χρήματα σου σε αυτούς του εργαζόμενους. Δεν μπορείς όμως να επιβάλεις σε πολλούς άλλους που θέλουν τα δικά τους λεφτά να πηγαίνουν για τους σκοπούς που θέλουν αυτοί και να ξοδεύονται με συνετό τρόπο.
Διότι καταλήγουμε στο ερώτημα:
Πόσα χρήματα ΔΕΝ θα πάνε στους βρεφονηπιακούς σταθμούς και στα δημοτικά σχολεία, πόσα χρήματα ΔΕΝ θα δοθούν για τα ΑΜΕΑ για να 'εξασφαλησουμε' τους λίγους αυτούς εργαζόμενους που σημειωτέων έχουν και μία διάθεση να εκβιάζουν που και πού.
Να σου θυμίσω επίσης πρόσφατο περιστατικό όπου ο Δήμος Ζακυνθίων για να καθαρίσει το λιμάνι ζήτησε 60,000 ευρώ, έστειλαν κάποιους υπαλλήλους για να καθαρίσουν αυτοί δεν πήγαν, και τελικά ο λιμενάρχης πήγε σε ιδιώτη και αυτός το καθάρισε με 40,000 ευρώ.

Η μήπως και αυτό το αγνοούσες;

Ανώνυμος είπε...

Λυπαμαι γιατι ακολουθεις την αιωνια πολιτικη πρακτικη’ αντι να απαντας σ' αυτα που σου απαντουν, προσπαθεις να μαζεψεις αυτο που δεν μαζευεται. Απο ωραιες θεωρητικες κουβεντες περι εκπαιδευσης και κοστους εχω ακουσει πολλες φορες, στο τελος ομως, αυτονων τα παιδια πεινανε για να μπορεις εσυ να θεωρητικολογεις για επιτυχια του φιλελευθερισμου επειδη ειναι εδραιωμενος παγκοσμια. Μα αυτο ακριβως ειναι το προβλημα σου γιατι με την ιδια λογικη ο υπαρκτος σοσιαλισμος ηταν επιτυχημενος γιατι ηταν εδραιωμενος παγκοσμια καποτε. Τοτε ηταν επιτυχημενος που υπηρχε; Βαλτε μυαλο και αφηστε τα αλλοθι των πολιτικοικονομικων επιλογων σας. Ο ιδιωτης ειναι λυκος και θα δαγκωσει στην πρωτη ευκαιρια, γι αυτο χρειαζεσαι ΘΕΣΜΟΥΣ΄ οταν το Κρατος διαλυεται προκειμενου ο ιδιωτης να κονομησει (εχοντας και σαν αλλοθι την αποτυχια του υπαρχοντος συστηματος της τοπικης αυτοδιοικησης που οι ομοιοι σου εχουν κατα καιρους ψηφισει) τοτε η απαντηση ειναι μια αγαπητε (αφου το κουμπαρε ειναι λαθος): ΘΕΣΜΟΙ για να μην υπαρχουν δικαιολογιες για κανεναν, για να στοιχιζει ο καθαρισμος στο λιμανι 30.000 € και οχι 40.000 ή 60.000 με τα τερατα που εκτρεφετε και μας διοικουν. Φτανει πια η απαξια των θεσμων για τη μασα των ιδιωτων. Σερβιρησε τη πουθενα αλλου. Τελος.

Ανώνυμος είπε...

Jason Robax, δεν νομίζω όμως οτι εσύ απαντάς σε αυτά που λέω εγώ. Τα βαφτίζεις σαν θεωρητικολογίες, και λές τα διάφορα και τα αδιάφορα...
Κατ'αρχην είπα εγώ να καταργηθούν οι ΘΕΣΜΟΙ ή οτι δεν θα πρέπει να υπάρχει έλεγχος στον ιδιώτη;
Δες το πρώτο μου πόστ εδωπέρα, ξαναδιαβασέ το.
Το θέμα με τον υπαρκτό σοσιαλισμό είναι οτι για ένα διάστημα ήταν πετυχημένος, αλλά σε τι;
Στο να βγάλει τον κόσμο απο την φτώχεια και την εξαθλίωση. Όχι οτι ο καπιταλισμός με την δημοκρατία δεν μπορεί να φέρει τα ίδια αποτελέσματα.Όμως στο πιό σύστημα μπορεί να φέρει μακροπρόθεσμη πρόοδο εκεί ο υπαρκτός σοσιαλισμός απέτυχε, και δεν έχεις παρα να πάς σε όλες τις χώρες που είχαν υπαρκτό σοσιαλισμό και να ρωτήσεις τον κόσμο όχι αν είναι ευχαριστημένοι με το σύστημα που έχουν αλλά αν θα θέλαν αν επιστρέψει ο σοσιαλισμός.

Τέλος μήν μου κάνεις διάλεξη για 'τα παιδιά του εργαζόμενου', πολλοί εργαζόμενοι και Ζακυνθινοί έχουν παιδιά και δουλεύουν για να τα μεγαλώσουν και το κάνουν χωρίς να ζητάνε την ελεημοσύνη απο το Κράτος ή να κυνηγάνε την θεσούλα στο δημόσιο , ....πέραν του οτι αυτός ο εργαζόμενος (αν μιλάς για αυτούς στην καθαριότητα) θα πρέπει ο ίδιος να γνωρίζει καλύτερα απο εσένα και εμένα το πώς θα ζήσει και θα μεγαλώσει το παιδί του.

Αλλά μια και θίγεις το θέμα, η θέση μου είναι ότι η παιδεία και υγεία των παιδιών θα πρέπει να είναι πλήρης και δωρεάν. Γι'άυτο όμως χρειάζονται λεφτά jason robax που δεν υπάρχουν όταν σπαταλιούνται σε θεωρητικολογίες του τύπου 'τι θα κάνει ο κακομοίρης εργαζόμενος, ας τους μονιμοποιήσουμε τους κακομοίρηδες, και ας μην κανουν σωστα την δουλειά τους'

Για πές μας λοιπον jason robax πόσα παιδιά δεν θα εμβολιαστούν, δεν θα περάσουν ιατρικές εξετάσεις, δεν θα πάνε σε καλά σχολία, επειδή ξοδευονται χρήματα σε περιττούς δημοσίους υπαλλήλους και αλλους κακόμοιρους εργαζόμενους που θα πρέπει ταχα μου το κράτος να προστατεύει απο τους 'λυκους' ιδιώτες;

Ανώνυμος είπε...

Μα το βλεπεις γιατι δεν εχει νοημα η συνεχεια της κουβεντας μαζι σου. Μετα απο τοσες φιλελευθερες φλυαριες καταληγεις να μας πεις οτι εισαι υπερ της δωρεαν και πληρους καλυψης αναγκων υγειας και παιδειας για τα παιδια. Μα αγαπητε αυτο δεν ειναι φιλελευθερισμος, ειναι ενα ιδεολογημα που εχεις προσαρμοσει για να μπορεσεις να βρεις το δικιο σου. Μην μπλεκεις τα πραγματα, ο εργαζομενος εχει δικαιωματα οπως και ο επιχειρηματιας π.χ. να ριχνει την επιχειρηση εξω και να μην τρεχει ...μαιντανος που λενε... Δικος μας εισαι και δεν το εχεις συνειδητοποιησει, αυτο που σ' ενοχλει ειναι οι αποτυχιες του συστηματος οπως ολους μας.

Θεσμοι δεν ειναι μονο αυτοι που εχουμε γνωρισει μεχρι τωρα, εξαλλου αυτη τη στιγμη συμμετεχουμε στο μεγαλυτερο "πειραμα" αμεσης Δημοκρατιας που ειναι η ελευθερη επικοινωνια με δυνατοτητα προσβασης σ' αυτη οιουδηποτε μπορει να διαβασει αυτη τη συζητηση. Η διαδικτυακη επικοινωνια μπορει να οδηγησει στο μελλον σε τελειως διαφορετικες συνθηκες απ' αυτες που εχουμε γνωρισει μεχρι τωρα και επειδη κοινωνια δεν σημαινει κερδος αλλα ανθρωπος ελα να προβληματιστουμε για το μελλον, οχι για μισοεπιτυχιες του σοσιαλισμου και μισοαποτυχιες του φιλελευθερισμου ('η αντιστροφα). Εξ αλλου η εννοια της "αειφορου αναπτυξης" δεν μπορει να κανει παρεα με φιλελευθερα μοντελα (προτιμω καθαριοτητα με δημοτικους υπαλληλους και φιλελευθερη παραγωγη στα τροφιμα αφου την αγορα κατεχουν τρεις εταιριες). Βλεπεις ομως οτι και το φιλελευθερο μοντελο μετα απο εξαγορες στα πλαισια της φιλελευθερης αγορας, καρτελ καταληγει να γινει, απλως γιατι το μοντελο δεν μπορει να εφαρμοστει στην πραξη. Γεια χαρα...

Ανώνυμος είπε...

Δικός σας τι; είμαι αγαπητε robax.
Αν εννοείς πολίτης που νοιάζεται για τον τόπο του ναί.
Αλλά έχεις διατυπώσει καμιά θέση της προκοπής εδωπέρα; Πού ανήκεις; σε ποιά ιδεολογία; Μάλλον είναι ολοφάνερο οτι δεν υπάρχει νόημα να συζητά καποιός μαζί σου

Θα μου επιτρέψεις να ξέρω λίγο καλύτερα απο εσένα (φανερώνεις όπως είπαμε μια αγνοια) για το τί είναι φιλελευθερισμός και τί όχι.
Οι φιλελευθεροι διατυπωσαν την ιδέα για ελαχιστο εγγυημένο εισόδημα, οι φιλελευθεροι διατύπωσαν την ιδέα για κουπόνια εκπαίδευσης, η αειφορία είναι καθαρά φιλελευθερη ιδέα (με την έννοια της σε βάθος βιωσιμότητας), όπως και οι φιλελευθεροί διατύπωσαν την αρχή για το περιβάλλον 'ο μολύνων πληρώνει'.Φιλελευθερη αρχή είναι οταν ανακαλύπτονται τα καρτέλ, να σπάνε και να τιμωρούνται οι επιχειρήσεις παραδειγματικά.

'κοινωνια δεν σημαινει κερδος αλλα ανθρωπος'

Αν ήξερες τι σημαίνεί αυτό και τί στον κόσμο βρε robax.....

Και βεβαίως είναι μέσα στην καρδιά του φιλελευθερισμού να πιστευει οτι η καλύτερη επένδυση είναι τα παιδιά, γιατι για καθε ευρώ που ξοδεύεις στα παιδιά γλυτώνεις 8 μεχρι 23, στην υγεία, την ανεργία, την δημόσια τάξη.

Γι'άυτό και λέμε οτι πρέπει να υπάρχει και μία ατομική ευθύνη στους ενήλικες να μην ζητάνε συνέχεια χρήματα χωρίς να κάνουν ανάλογη εργασία.Ωστε να περισσεύουν περισσότερα λεφτά για τα παιδιά (ηλικίες 0-18- οι φοιτητές δεν είναι παιδιά)

Δίοτι μπορεί εσύ να θές και τα παιδιά των εργαζομένων στην καθαριότητα να γίνουν εργαζόμενοι στην καθαριότητα, εγώ όμως θέλω να σταματήσουν να το κάνουν, να κάνουν κάτι άλλο, και θέλω και οι εργαζόμενοι στην καθαριότητα να σταματήσουν να κάνουν αυτές τις δουλειές και να κάνουν καλύτερες δουλειες που θα τους αποφερουν καλύτερους μισθούς και καλύτερη διαβίωση.

Συγγνώμη που θα στο πώ, δεν έχεις φέρει επιχείρηματα σε αυτήν την συζήτηση, δεν έχεις θέσεις, βιάζεσαι και να σταματήσεις, οτι τάχα μου εχεις πεί κάτι τόσο συμαντικό που δεν υπάρχουν επιχειρήματα εναντίον του και όμως επιστρέφεις.

Κοίτα robax, μπορείς να διαμαρτύρεσαι συνέχεια και να μιζεριάζεις. Τα σκουπίδια θα μένουν στους δρόμους, και εσύ με τον έναν ή τον άλλο τρόπο θα υπερασπίζεσαι το σύστημα που και αφήνει σκουπίδια στον δρόμο και αφήνει τους εργαζόμενους απλήρωτους. Την ίδια στιγμή που η ιδιωτική πρωτοβουλία έχει κάνει τους Ζακυνθινούς πλούσιους (ή τουλάχιστον τους έχει βγάλει απο την φτώχεια σε σχέση με το πώς ηταν η Ζάκυνθος πριν 30 και 40 χρόνια). Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον την επόμενη φορά που θα ψωνίσεις ψωμί, θα αγοράσεις κάτι απο το περίπτερο, θα αγοράσεις ένα ρούχο, και αγοράσεις ένα βιβλίο, να πείς στους μαγαζατορές ποιά είναι η γνώμη σου γι'αυτούς.

Εις το επαναμπλογγινγκ

Ανώνυμος είπε...

Δεν εμαθες να διαβαζεις και εξακολουθεις να προσπαθεις να απαντησεις λες κι εγω σου ειπα οτι τα παιδια του σκουπιδιαρη πρεπει να γινουν σκουπιδιαρηδες. Βλεπω οτι εκνευριζεσαι ευκολα γι αυτο θα σε διευκολυνω κι αλλο. Αειφορος αναπτυξη και βεβαια ειναι το τρυκακι του "φιλελευθερισμου" για επιβιωση των "ανταγωνιζομενων" επιχειρησεων, και μαλιστα μιας και δεν ξερεις γιατι εισαι παντελως ασχετος (με καλες ισως προθεσεις αλλα ασχετοτατος) η αειφορος πολιτικη πραγματοποιειται απο τα υπερκερδη των επιχειρησεων, γι αυτο και δεν ασκει πολιτικη αειφορου αναπτυξης ο μικροεπιχειρηματιας. Οποιος εχει υπερκερδη (τραπεζες, πολυεθνικες κ.λ.π.) ασκει και πολιτιστικες χορηγιες με τα λεφτα μας, ισως οχι τα δικα σου αλλα των εργαζομενων, δανειοληπτων κ.λ.π. Τραβα λοιπον στο Δημοτικο να ψησεις κανα παιδακι μηπως και σε πιστεψει, γιατι απο ελευθερια στην κονομα μπουχτισαμε.

Υ.Γ. Οταν θα μεγαλωσεις λιγο και θα μπορεσεις να καταλαβεις πως λειτουργουν οι εννοιες (και πια μεθοδος σκεψης υπαρχει πισω απο τα αποτελεσματα που ο καθενας εξαγει με βαση αυτες τις εννοιες) τοτε ισως καταλαβεις τις πολιτικες μου θεσεις. Εξ αλλου σκοπος μου δεν ειναι να αυτοπροσδιοριστω καπως οπως εσυ (φιλελευθερος τι καψουρα!), προτιμω να προβληματιζομαι με τις σκεψεις των αλλων. Μιας και εισαι πιο σχετικος απο μενα περι τα οικονομικα και τον φιλελευθερισμο (εγω πιο ασχετος), απαντησε μου με βαση τα δυο υποδειγματα του ελευθερου ανταγωνισμου και της σχεδιασμενης οικονομιας, υπαρχει κοινη παραμετρος που αριστοποιουμενη οδηγει και τα δυο συστηματα στο ιδιο ακριβως αριστο αποτελεσμα; (αριστη ισορροπια προσφορας - ζητησης). Αν απαντησεις σωστα σε καλω σε ρομαντικο δειπνο στον Καριτσαυλο του Πορτου. Αλλοιως θα σου απαντησω και δεν θα σου ξαναμιλησω γιατι με σκοτισες.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Robax μια και αναγνωρίζεις καλές προθέσεις και προτείνεις και δείπνο, το οποίο με μεγάλη χαρα να το δεκτό, δεν αφήνουμε κατα μέρος τους χαρακτηρισμούς για να δουμε αν μπορεί να βγάλει η συζήτηση πουθενά;

Ναι, είμαι φιλελεύθερος, τι να κάνουμε; χωρίς η ιδεολογία να καθορίζει την ζωή μου, ειναι το ιδεολογικό-πολιτικο-κοινωνικό συστημα αξιών που έχω δεί οτι δουλευει (το έχω βιώσει δεν το έχω διαβάσει). Απο την στιγμη που λέω οτι είμαι φιλελευθερος (όπως και αυτός που λέει οτι είναι σοσιαλιστής, εθνικιστής, κομμουνιστής), είμαι ανοικτός στην κριτική που θα κάνεις εσύ. Τώρα εσύ απο την μεριά σου 'δεν παιρνεις θεση' αρα πώς μπορώ να κάνω κριτική στις θέσεις σου; Να προσέχεις την ανενταχτολαγνεία, είναι ένα απο τα συμπτωματα της ελληνικής κοινωνίας.

Και στο ανέφερα πιό πάνω, τους αιρετούς τους εβγαλες αχρηστους, τους ιδιώτες βρυκόλακες, θές ενα δημόσιο να δουλεύει (και ποιός δεν το θέλει) και τον εργαζόμενο να προστατευεται (αν δεν ξέρει ο ίδιος πώς να προστατευτεί θα ξέρεις εσύ ή το κράτος καλύτερα απο αυτόν; εισαι πιό εξυπνος ή πιό ευαισθητος απο αυτόν;). Αλλά κάνουμε αυτήν την συζήτηση γιατι οι εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι, και τα σκουπίδια είναι στους δρόμους. Και δεν είναι ουτε η πρώτη φορά ουτε η τελευταία που θα συμβεί αυτό. Μήπως το ίδιο το σύστημα πάει λάθος; Μήπως το σύστημα πρέπει να αλλάξει; Μήπως η κατάσταση δεν θα αλλάξει ακόμα και αν με πείς ασχετο πεντε χιλιάδες φορές;

Τώρα για να απαντήσω στα σημεία που θίγεις σου, μια και εγώ απαντώ στα ερωτήματα σου και εσύ δεν απαντάς σε τίποτα απο αυτά που λέω
1) Για οποιονδήποτε λόγο εφαρμόζεται μια αειφόρος πολιτική, το αποτελεσμα είναι οτι είτε περιβαλλοντικά είτε οικονομικά έχεις θετικά αποτελέσματα. Βεβαίως οι επιχειρήσεις θα βγάλουν δεν το κάνουν για την ψυχή της μάνας τους. Ας βγάλουν τα αντερά τους, απο την στιγμή που δεν μπαίνει σε κίνδυνο η υγεία καταναλωτών και εργαζομένων και δεν μολύνεται το περιβάλλον, ο στόχος μου εμένα σαν κράτος ή δημοτική αρχή δεν είναι να ελεγξω τα κερδη τους είναι να ελεγχω την συμπεριφορά τους και να μαζευω τους φόρους που αναλογούν. Για να μπορώ να πληρώνω τους εργαζόμενους που δουλευουν για μένα. Διότι ποιός τελικά πληρώνει τους μισθούς των '37' και των '22'; Δεν είναι ιδιώτες; δεν είναι επιχειρηματίες; δεν είναι ιδιωτικοί υπάλληλοι;

2) Το ερώτημά σου περι αριστοποίησης δεν είναι πολύ καθαρό, αρα θα απαντήσω σε αυτό που κατάλαβα.

Το κράτος πρέπει να ελεγχει τρία πράγματα τις επιχειρήσεις και εκεί θα πρέπει να είναι αμείλικτο και ανελέητο.
α)Συλλογή των σωστών φόρων (μέσα απο ένα απλό και δίκαιο φορολογικό σύστημα)

β) Προστασία της υγείας και της σωματικής ακεραιότητας εργαζομένου και καταναλωτή.

γ) Προστασια του περιβάλλοντος

Ολα τα υπόλοιπα που έχουμε φορτώσει τις επιχειρήσεις (αλλοπρόσαλλα φορολογικά, εργασιακή νομοθεσία, ασφαλιστικά εκτρώματα, γραφειοκρατία) θα πρέπει να καταργηθούν ώστε οι επιχειρήσεις να ξέρουν τι πρέπει να κάνουν. Αν μία επιχείρηση κάνει παράβαση σε έναν απο τους 3 τομείς οι τιμωρίες θα πρέπει να είναι παραδειγματικές

Να σε ρωτήσω τώρα με την μεριά μου.
Κάνεις τον διαχωρισμο μεγάλων και μικρών επιχειρήσεων.
Που είναι το όριο;στα 100,000 ευρώ τζιρο; στα 1,000,000 ευρώ τζιρο;
Δηλαδή σε ποιό σημείο ο μικρός και καλός μικρόμεσαίος γίνεται αδίστακτο μεγάλο κεφάλαιο;

Και μην σκοτίζεσαι jason robax , συζητάμαι εδώ, δεν θα αλλάξουμε τον κόσμο...και όπως προανέφερα δέχομαι την προσκλησή σου για το δείπνο, αλλά δεν χρειάζεται να είναι ρομαντικό εκτός και αν είσαι γυναίκα και μοιάζεις με την Nicole Kidman.

Ανώνυμος είπε...

Μιας και προβληματιζεσαι σοβαρα ανεξαρτητα αν συμφωνω μαζι σου θα σε βοηθησω να καταλαβεις.
Ιστορικα οι μεγαλες φιλοσοφικες σχολες, προσπαθησαν να ερμηνευσουν τον κοσμο. Αυτο απαιτει πρωτα μια μεθοδο, ουιαστικα το μονοπατι που ξετυλιγει τα αποτελεσματα που οδηγουνται απο την μεθοδο. Αυτο σημαινει οτι δεν μπορεις σε μια προσεγγιση να εχεις δυο αποτελεσματα συγκρουομενα, οπως π.χ. οικονομικη ελευθερια στην αγορα και προστασια (οπως την περιγραφεις) στην εκπαιδευση. Τοτε ο "καλος" επιχειρηματιας πως δικαιολογειται να ειναι εκτος της παραγωγης εκπαιδευτικων αγαθων;
Εκεινο που θελω να πω ειναι οτι ολες οι Ιδεολογιες "σκαλωνουν" στην εφαρμογη τους κι αυτο γιατι δεν υπηρξαν πουθενα θεσμοι (στον "καπιταλισμο" 'η στον "υπαρκτό σοσιαλισμο") που να προστατευουν τους πολιτες απο την πρακτικη εφαρμογη των συστηματων. Βεβαιως υπαρχουν Νομοι και Διαταξεις αλλα ο Νομος απλως οριζει και περιοριζει. Ο θεσμος μετουσιωνει σε πραξη το νομο αλλα και διαμορφωνει "συνειδηση" και "τροπο ζωης". Μαλιστα ο Θεσμος πρεπει να βρισκεται σε αλληλεξαρτηση και συνδεση με ενα ολοκληρο πλεγμα θεσμων για να μπορει να εχει πραγματικη αποκριση στις αναγκες της κοινωνιας. Δεν αρκει π.χ. να εχεις επιτροπη ανταγωνισμου αν οι υπολοιποι θεσμοι και η κοινωνια δεν στηριζουν τον συγκεκριμενο Θεσμο. Αν ο "τροπος ζωης" δεν βρισκεται σε αρμονια με τους θεσμους (γιατι σημερα περισσοτερο απο ποτε το χρημα και το κερδος εχει γινει αυτοσκοπος στη ζωη ολων μας) τοτε εχεις μια κοινωνια οπου οι αιρετοι γινονται καταχραστες, οι υπαλληλοι του κρατους τεμπεληδες 'η λαδεμπορες κ.λ.π. Αυτο εξαλλου βιωνει την τελευταια δεκαετια και το νησι σου (μας). Αυτο που απαξιωνεται ειναι οι θεσμοι και βεβαια δεν μπορω να βρω το αντιδοτο σ' αυτο που δημιουργει αυτη την κατασταση, στο Κινητρο του κερδους. Θεωρεις τυχαιο που η Ναπολι πνιγηκε στα σκουπιδια; Γιατι η καθαριοτητα κατεληξε να ελεγχεται απο την Καμορα; Αν στην Ελλαδα η καθαριοτητα παει σε ιδιωτες τοτε το κοινωνικο αυτο αγαθο θα πρεπει να δημιουργησει κερδος, και επειδη 2 και 2 ισον 4 το κερδος βγαινει απ την τσεπη των πολλων και παει στην τσεπη των λιγων με ολα τα λοιπα συνακολουθα που προκυπτουν απο την μεθοδο του οικονομικου τροπου διαχειρισης του αγαθου της καθαριοτητας. Επισης για λογους αρχης δεν αμολας εναν ανθρωπο στο δρομο επειδη εσυ σαν τοπικη αρχη δεν μπορεις να τον διαχειριστεις. Φυγε να ερθει καποιος αλλος που μπορει να τον διαχειριστει καλυτερα απο σενα.
Κοινωνικα αγαθα δεν πρεπει να ξεπουλιωνται σε ιδιωτες (οπως ο π.χ. ο ΟΤΕ) και τραβα να δεις οτι μετα απο ποσα χρονια η Νεα Ζηλανδια αναγκαζεται να επανακρατικοποιησει τον Σιδηροδρομο!

Το δειπνο το εχασες και σου εξηγω την απαντηση στο ερωτημα μου.

Ολα τα οικονομικα συστηματα βασιζονται σε συγκεκριμενες παραδοχες. Η βασικοτερη και σημαντικοτερη ειναι το ζητημα της προσφορας και ζητησης αγαθων που ειναι η βαση σε ολες τις οικονομικες θεωριες, με την εννοια οτι η κοινωνια "περναει καλα" οταν η προσφορα ισουται με την ζητηση γιατι τοτε εχεις αριστη κατανομη των παραγωγικων πορων στην κοινωνια. Η μια θεωρια λεει χοντρα - χοντρα οτι ο ιδιωτης με το κινητρο του κερδους μπορει να οδηγει προς αυτο το στοχο, ενω η αλλη λεει οτι η σχεδιασμενη οικονομια μπορει να το πετυχει αντιστοιχα. Και στις δυο θεωριες κοινη και καθοριστικη παραμετρος για την επιτυχια ειναι τι αλλο; η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ. Οταν εχεις αριστη πληροφορηση και στα δυο μοντελα καταληγεις ακριβως στο ιδιο αποτελεσμα που ειναι η αριστη κατανομη των πορων με ολα τα συνακολουθα αποτελεσματα. Τον 21ο Αιωνα τα δυο μοντελα εχουν αποτυχει γιατι ενω η τεχνολογια μας εχει δωσει την θεωρητικη και πρακτικη δυνατοτητα να το πετυχουμε (αρκει να εργαστουμε προς αυτη την κατευθυνση) εμεις σπαταλαμε πορους λογω του κινητρου του κερδους και εξηγουμαι: Το e-voting (ηλεκτρονικη ψηφος) που αναποφευκτα θα ερθει στο μελλον, δειχνει και ολο τον υπολοιπο δρομο για διασυνδεση της πληροφοριας ζητησης και προσφορας, που εμενα δεν μου μυριζει ουτε κρατικος ουτε ιδιωτικος, μου μυριζει κοινωνικος (γι αυτο θα εμφανιστουν και θεσμοι οπως π.χ. συνεχη δημοψηφισματα, επιλογη στρατηγικων τομεων ωστε να οδηγησουν την γνωση σε κατευθυνση που η κοινωνια και οχι το κερδος οριζει κ.λ.π.). Αν σημερα το αναλογικα 30% των κατοικων του πλανητη μπορουσε να προβαλλει την ζητηση του για αγαθα στην προσφορα, αμφιβαλλεις οτι θα ειχαμε αριστη κατανομη των αντιστοιχων παγκοσμιων πορων, αφου θα εκανες ακομη και σαφη γεωγραφικη επιλογη για την αντιστοιχη μοναδα παραγωγης αγαθων με βαση την γεωγραφικη ζητηση ακομη ακομη. Η παραγωγη γνωσης και τεχνολογιας δεν ειναι ουδετερη, σου δινει αποτελεσματα με βαση το αντικειμενο που ζητας γι αυτο και χρηματοδοτεις μια ερευνα (αν χρηματοδοτουσαμε την ερευνα να δημιουργηθουν κινητηρες εσωτερικης καυσης με νερο π.χ. αντι για πιο βελτιωμενες αποδοσεις στους υδρογονανθρακοκινητηρες) το πιο πιθανο ειναι αυτη τη στιγμη να μην χρειαζονταν τοσοι και τοσοι ποροι για να επαναφερουμε το περιβαλλον εκει που πρεπει, ισως να ειχαμε απλως ξοδεψει τα διπλασια απ οσα εχουν ξοδευτει μονο για τις βελτιωσεις των ρυπογονων.
Αν η πληροφορικη κατευθυνοταν σε αλλες οδους ισως σημερα να ηταν πραγματικοτητα το ενα lap top για καθε παιδι. Αλλο πραγμα η φιλελευθερη οικονομια και ο φιλελευθερισμος, αλλο ο κομμουνισμος και αλλο η αναγνωριση της πραγματικοτητας. Αναγνωριζω την αξια των θεωρητικων μεχρι σημερα δεν μπορω ομως να ειμαι Μαρξιστης, με την εννοια οτι αυτος ερμηνευσε την εποχη του (ως συμπερασματα της θεωριας του)και θελησε να βγαλει απ την συμφορα της, την τοτε εργατικη ταξη. Σημερα τα πραγματα ειναι τελειως διαφορετικα μιας και για πρωτη φορα στην ιστορια της ανθρωποτητας
η γνωση και η πληροφορια παυει να ανηκει σε λιγους και γινεται κτημα ολων, οπως ας πουμε τωρα αυτα που γραφω θα μπορει να τα διαβασει καποιος που δεν θα με γνωρισει ποτε, ομως θα με διαβασει απλως πατωντας ενα κουμπι ουσιαστικα δωρεαν. Στον κοσμο που ερχεται οι ταμπελες και οι θεωριες του παρελθοντος απλως υπεραπλουστευουν την πραγματικοτητα. Ας γνωρισουμε πρωτα τα λαθη μας σαν ανθρωποτητα και ας καταλαβουμε οτι το κερδος σαν μηχανη προαγωγης της κοινωνιας απετυχε. Τωρα ερχεται η ωρα, η γνωση να βαλει τα πραγματα στην θεση τους (αν οι θιασωτες του κερδους δεν μπορεσουν να το αποτρεψουν). Οταν δουμε αυτο που μας επιφυλασσει το μελλον της παγκοσμιοποιημενης πληροφοριας (γιατι ακομη ειναι νωρις, μολις μερικα χρονια υπαρξης του Διαδυκτιου) τοτε ισως μπορεσω να με χαρακτηρισω πολιτικα. Εξ αλλου αυτο ειναι το τελευταιο ζητουμενο, το κυριοτερο ειναι να ξυπνησουμε απ τον μετασοσιαλιστικο ληθαργο και την παροχημενη κομμουνιστομανια του ΚΚΕ 'η την ανεξοδη κριτικη οσων φοβουνται να διαχειριστουν το συστημα μη και τους φαει την επαναστατικοτητα που κρυβουν μεσα τους

Για πρωτη φορα στην ιστορια της ανθρωποτητας δημιουργησαμε την "επαναστατικη Νταγκλα", γιατι κανεις δεν ξερει ιδεολογικα πως θα ξεπερασουμε το σημερα, αφου δεν υπαρχει καταλληλο μεθοδολογικο εργαλειο για την ερμηνεια του (ισως και να μην χρειαζεται, σιγουρα ομως χρειαζεται να ξεκολλησουμε απο τα παλια δοκιμασμενα και αποτυχημενα ιδεολογικοπολιτικα μοντελα σημερα πιο πολυ απο ποτε).

Υ.Γ. 1) Λυπαμαι αλλα πρεπει να καταλαβεις οτι τωρα που γραφουμε εδω, τον κοσμο "προσπαθουμε" ν' αλλαξουμε (κυριως τον διπλανο μας Ζακυνθινο ασχετα αν η κουβεντα ξεφυγε στην θεωρητικη βαση που πρεπει να εχει η αποψη του καθενος) αλλοτε με χιουμορ 'η κραξιμο, αλλοιως θα τα γραφαμε σε SMS.

Υ.Γ. 2) Αφου εχασες το ρομαντικο δειπνο, θα παω μονος μου στον καρτσαυλο του Πορτου να βαρεσω μια αξονικη τομογραφια...

Ανώνυμος είπε...

Συγγνώμη για την απουσία, αλλά ήμουν απασχολημένος,
Robax αν το πιστευεις, συμφωνώ σε μεγάλο μέρος του κειμένου σου.
Δεν πειράζει για το δείπνο, χαλάλι αν ειναι να καταλήξουμε κάπου.

Στα θεματά σου :
ΘΕΣΜΟΙ
Κανείς δεν αμφιβάλει για αυτά που λές, οτι οι ΘΕΣΜΟΙ πρέπει να έχουν ενα κύρος και να είναι αδιάβλητοι.
Σιγουρα οι αδυναμίες και τα ελλατώματα των ανθρώπων μπορούν να μεταφέρθούν και στους θεσμούς. Ομως έδώ υπάρχει ένα βασικό ερώτημα: Πότε υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες να αμαυρώνονται οι θεσμοί; Οταν οι φορείς που τους αντιπροσωπευουν είναι μεγάλοι δισκίνητοι και απλωμένοι ή όταν δίνουν έμφαση στην ποιότητα και όχι στο μεγεθός τους;
Η εκφραση 'Πολυτεχνίτες και Ερημοσπίτες', δεν την έχουν βγάλει οι φιλελευθεροι την έχει βγάλει ο λαός. Οι ΟΤΑ και το Κράτος θα πρέπει να ελεγχουν λίγα και βασικά πράγματα, γιατι τώρα πανε να τα κάνουν όλα και δεν κάνουν τίποτα καλά.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ:
Καλή η αναλυσή σου, ομως υπάρχει και επόμενο επιπεδο ανάλυσης.
Πρώτον η πληροφορία απο μόνη της δεν αρκει για να φέρει τα καλύτερα αποτελέσματα. Μεγαλύτερη σημασία έχει η η ΑΝΑΛΥΣΗ της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ.Και εδώ υπάρχει το ερώτημα: Με ποιό συστημα υπάρχει καλύτερη πιθανότητα να υπαρξει πολύπλευρη και σφαιρική ανάλυση της πληροφορίας; Στην κεντρικα σχεδιαζόμενη οικονομία που την πληροφορία θα την αναλύσουν δέκα και εκατό μυαλά σε ένα τμήμα ενός υπουργείου ή σε καθεστώς ελευθερης αγοράς (ή έστω πιό ελεύθερης) που η πληροφορία αναλυεται και απο το κράτος και απο τον επιχειρηματικό κόσμο και απο τον επιστημονικό κόσμο και πανω απο όλα απο τους πολίτες είτε με την ιδιότητα του ψηφοφόρου είτε με την ιδιοτητα του καταναλωτή;

Διοτι μετα την ΑΝΑΛΥΣΗ της πληροφορίας και την εξαγωγή ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΩΝ που πολλές φορές μπορεί να είναι και αντικρουόμενα, υπάρχει το μεγάλο θέμα της ΕΠΙΛΟΓΗΣ.

Διότι ελπίζω να συμφωνήσουμε οτι η δημοκρατία έχει να κάνει με το πλήθος των επιλογών που έχουμε, και στην κοινωνία αλλά και στην οικονομία.

Τι να κανω λοιπόν την ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ οτι υπάρχουν μηχανηματα που με βοηθούν να κάνω την δουλειά που κάνουν 20 οδοκαθαριστές με 5 ατομα, οταν δεν μπορώ να την εφαρμόσω γιατι κάποιός θα πεί 'τι θα γίνει με τα 15 ατομα που δεν θα χρειαστείς (απάντηση υπάρχει, αλλά ποιός την ακούει;)

Τέλος υπάρχουν φυσικά και θέματα που διαφωνούμε και ιδιαίτερα στο περιβόητο θέμα του 'κοινωνικού' αγαθού το οποίο το θεωρώ εναν υπερφίαλο όρο που δεν σημαινει απολύτως τίποτα και εχει χρησιμοποιηθεί μόνο απο την αντιδραστική Αριστερα για να μην αλλάξει τίποτα σε αυτόν τον τόπο.
Τι σημαινει αραγε 'κοινωνικό αγαθο' ; Ποιά ειναι τα χαρακτηριστικά του;

Συμπτωματικά κάποτε ειχα γράψει ένα σατυρικό κείμενο πανω στο θέμα των 'κοινωνικών αγαθών' που προκάλεσε καποια αποπληξία σε συντρόφους, παραθέτω τον συνδεσμο εδώ

http://forum.politikoblog.gr/2008/03/14/fileleytheros_154/proletariat-all-over-the-world-for-an-new-ipod/

Μερικά ψιλά:
Ο ΟΤΕ δεν ειναι κοινωνικό αγαθό ειναι μια επιχειρηση που δρούσε μονωπολιακά για δεκαετίες προσφέροντας φτωχές υπηρεσίες και την ιδια στιγμή ξοδευε χρήματα των φορολογούμενων σε προνομιούχους εργαζομενους χωρίς αποτελεσμα.
Πλήρης ιδιωτικοποιηση παρακαλώ!

Το οτι στην Νέα Ζηλανδία θέλουν να κρατικοποιήσουν τους σιδηροδρόμους πάλι δε είναι επιχείρημα οτι πρέπει να κρατικοποιηθούν τα πάντα. Δυστυχώς υπάρχουν παντού πολιτικοί που θα καταφύγουν στην ευκολη λύση να 'πουλήσουν' κρατικισμό και προστατευτισμό γιατι φέρνει έυκολες ψήφους. Βλέπεις οι επιχειρήσεις δεν έχουν δικαίωμα ψήφου και πάντα οι επιχειρηματίες ειναι μειοψηφίες σε σχέση με τους κρατικούς υπαλλήλους

Ο επιχειρηματικός κόσμος και οι αγορές προχωρούν αργά αλλα σταθερα΄και σε τομείς που παραδοσιακά ηταν προπύργια του κράτους. Ανέφερες την εκπαίδευση, και όμως σε όλο τον κόσμο ο ιδιωτικός τομέας συμμετέχει στην εκπαιδευση. Ακόμα και στην διαχείρηση των υδάτινων πόρων έχουμε θετικά αποτελεσματα (όχι παντού, αλλά υπάρχουν εκεί που πλια υπήρχε μόνο το κράτος)
Ποιος θα σκεφτόταν πριν 50 χρόνια οτι ο ιδιωτικός τομέας θα κυριαρχούσε στις αερομεταφορές και στις τηλεπικοινωνίες ή και στην τηλεόραση.

Αλλώστε και εσύ ανέφερες οτι δεν θα είχες πρόβλημα με την συμμετοχή ιδιωτών στην ανακύκλωση και στην καυση/αποτεφρωση. Γιατί όχι και στην καθαριότητα λοιπόν.